top of page
Hagamad Inside Left.jpg
Hagamad Inside Center.jpg
Hagamad Inside Right.jpg

מהבמה לשדה הקרב

הרצאה ומופע קסמים – על חדשנות, חשיבה יצירתית, חוויה והנאה
 
עולם הקסמים נהנה מכוח משיכה עצום. על פי מאמרים של הפילוסוף Claude Levi Strauss, נובעת המשיכה חסרת המעצורים לקסמים מהצורך שלנו בכשפים-במשהו נשגב שמעבר לתפיסתנו. צורך זה, זוכה בתשומת לב רבה בחברות פרימיטיביות, ואינו בא על סיפוקו בעולם המערבי. בחיפוש אחר חוויית הבלתי אפשרי, מוכנים הצופים אפילו לתת לקוסם "לרמות" אותם.
 
כ- 90% מהקוסמים בעולם עוסקים, במקביל לקסמים, גם בתחומים אחרים. בזכות זה, ניזון עולם הקסמים מתחומים מקצועיים אחרים, ומצד שני, אנשי מקצוע רבים משתמשים בעקרונות המושאלים מעולם הקסמים ככלי עזר אפקטיביים במסגרות מקצועיות אחרות.
ברוח מופעי הקסמים שלי, "בדרך הקסמים" הוא מפגש אינטלקטואלי מרתק השזור יחד עם מופע קסמים שנון. הוא כולל סיפורים מעניינים על חדשנות ותקשורת אפקטיבית, הומור ואפקטים ויזואליים עוצמתיים. המטרה אינה להפוך את הצופים לקוסמים, אלא לעורר מחשבות על מקוריות, יצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסה". 


בהרצאה, אני מוביל את הקהל בדרך הקסמים שבה אני צועד כבר קרוב ל-40 שנה. היא עוברת דרך שפע דוגמאות של קסמים "מהשטח" בתחומים הבאים:

  • דרך אפקטיבית לאיסוף קהל והעברת מסרים שיווקיים בתערוכות מקצועיות

  • שימוש בקסמים במכרזים ופרזנטציות עסקיות

  • פיתוח מוצרים "בלתי אפשריים"

  • קסמים בטיפול רפואי משלים

  • הסוואה והונאה בשדה הקרב

  • ו... כן, אפילו תקשורת בזירת הביון הבינלאומית

איך מטפחים יצירתיות?
ק
וסמים הם יצירתיים. לא מפסיקים לפתח קסמים חדשים, לשכלל ולמצוא דרכים מקוריות משלהם להציג כל קסם. לא ברור אם היצירתיים בוחרים להיות קוסמים או שהקסמים מעוררים את היצירתיות. כנראה שתי התשובות נכונות. הדיון בהעתקת הקסמים לתחומי עיסוק אחרים, מוביל אותי לנושא של טיפוח חשיבה יצירתית. פרק מרכזי בהרצאה מוקדש לדרכים שבהן כל אדם יכול "לדחוף קדימה" את היצירתיות שלו, והדרכים שבהן ארגונים יכולים לעודד ולטפח את היצירתיות והחדשנות בארגון. זאת דרך דוגמאות מסעירות על מהלכים אסטרטגיים ששינו את העולם. למשל: איך המציא הנרי פורד את רעיון הייצור בשיטת הסרט הנע ושינה בכך את התעשיה העולמית ללא הכר? איך הגיעה 3M להיות החברה הדשנית ביותר בעולם ומצליחה לשמור על התואר הזה מעל 100 שנים? איך נולדו החלונות של אפל? איך נולד הקונספט למנוע החיפוש של גוגל ומה עושה הברה כדי לעודד את עובדיה להמשיך ולהמציא שירותים ומנועי צמיחה חדשים?

 ... וגם ממציאים קסם... במהלך ההרצאה, נקיים גם סדנה חווייתית של המצאת קסם. בתהליך של Brain Storming נעלה רעיון לקסם גרנדיוזי ונתחיל בתהליך יצירתו. בדרך נבחן טכניקות שונות מתחומים אחרים של יצירת אשליות.
 
ברוח מופעי הקסמים שלי, זהו מפגש אינטלקטואלי מרתק השזור יחד עם מופע קסמים מדהים ומשעשע. הוא כולל סיפורים מעניינים על חדשנות ותקשורת אפקטיבית, הומור ואפקטים ויזואליים עוצמתיים. המפגש מהווה דרך מהנה ללמוד לחשוב "מחוץ לקופסה" ולעורר חשיבה יצירתית, בדרך של חוויה והנאה. 
המטרה אינה להפוך את הצופים לקוסמים, אלא לעורר מחשבות על מקוריות ויצירתיות. לעודד את המשתתפים לבדל את עצמם בכל פעילות שבה הם עוסקים ולשלב אטרקציות ומטאפורות במפגשים שלהם עם אנשים וקהל.

 

כמה פרטים אודותי ניתן לקרוא בעמוד האישי שלי.


משך המפגש: כשעה וחצי. אחריו, אפשר להשאיר במה לשיחה פתוחה. 
המפגש מיועד לחוגי בית, חברות וארגונים

לפרטים נוספים והזמנות אנא התקשרו:
יורם בר-סלע 054-7693588 sales@hagamad.co.il

benedict-cumberbatch-the-war-magician.jp
bottom of page