top of page
Hagamad Inside Left.jpg
Hagamad Inside Center.jpg
Hagamad Inside Right.jpg

הגמד הנעלם - מותג חדש נולד

על תהליך המיתוג של משחקי הגמד הנעלם

הגמד הנעלם נולד לכבוד חגיגת בר-המצווה של בני, יובל. חיפשנו אטרקציה מקורית שהאורחים עוד לא ראו. מאחר שלא הצלחנו למצוא פיתרון מתאים, למעט הפעלות שכבר שכרנו באירועים קודמים, החלטתי לפתח משהו בכוחות עצמיים. כל המשפחה נרתמה לגיבוש הרעיונות, העיצוב וההפקה ואפילו כמה חברים הצטרפו לצוות. התגובות הנלהבות של האורחים עודדו אותנו להמשיך לפתח את משחקי הגמד הנעלם ולשמח גם משפחות אחרות וגם עובדי חברות וארגונים.

הסנדלר, ממש לא יחף
כמעט 30 שנים אני עוסק בבניית מותגים. חלק ניכר מהאנרגיה מופנה למיתוג חברות גדולות, משרדי ממשלה ופרוייקטים אקדמיים.

במקביל ליצירת המשחקים המגנטיים החדשים והחומר הקריאטיבי המהווה חלק משמעותי בעיצוב המשחקים, התחלתי לעבוד על בניית המותג. כמומחה לבניה והטמעת מותגים, היה חשוב לי שמותג הגמד הנעלם יעמוד בסטנדרטים של עולם המיתוג המודרני, כי אסור שהסנדלר ילך יחף. 

tempclock-323.jpg

הייחודיות
מעבר לשימוש במגנטים המאפשרים הן אפשרויות משחק עשירות מאד והן פתרונות ויזואליים בלתי מוגבלים, מתבססים המשחקים שפיתחתי על היכולת לשלב כחלק אינטגראלי של המשחקים, צילומים של החוגגים או אלמנטים ויזואליים אחרים. 

עם הזמן, פיתחתי משחקים לשלושה קהלי יעד שונים: חגיגות בר/בת-מצווה, אירועי חברות ואירועים קהילתיים.

לכל קהלי היעד, חשובה המקוריות וחשובה גם היכולת לשלב אלמנטים גראפיים ולהתאים בכך את המשחקים לאירוע. פורטרטים של ילדים חוגגים, צילומי מנהלים בכירים ואלמנטים גראפיים של חברות, הופכים את משחקי הגמד הנעלם להפעלה ייחודית לאירוע ספציפי ולמשתתפים בו. הם הופכים רלוונטיים יותר לקהל, ואם רוצים, יכולים לשרת גם מטרות הדרכה והעברת מסרים ארגוניים או שיווקיים.
המשחקים מספקים אין סוף אפשרויות משחק שחלקן אינן צפויות או מתוכננות מראש. הכל כיד הדמיון של המשתתפים באירוע. הם תמיד מפתיעים אותי ברעיונות יצירתיים שלא חלמתי עליהם מראש. מהם אני שואב השראה למשחקים חדשים. 

האישיות שמאחורי המשחקים
מלכתחילה היה ברור לי שאת המשחקים שלי צריכה לייצג אישיות חביבה שהקהל ישמח לפגוש בהזדמנויות השונות. מישהו שאפשר לאהוב, לצפות לבואו, לדבר עליו בגוף שלישי. מישהו שאוהב את הקהל ויוצר עבורו את המשחקים. בעצם... מישהו שמייצג אותי.

 

שם המותג
שם המותג "הגמד הנעלם" הוא שמו של אחד המשחקים. בחידת הגמד הנעלם, רואים האורחים ציור שבו מופיעים 15 גמדים. כשמחליפים בין שני חלקי הציור, נעלם גמד אחד מהציור. כן, כאילו יד מסתורית מחקה אותו מהציור והשאירה איזור ריק במקום שהיה. הצופים המופתעים חוזרים על הפעולה שוב ושוב, והגמד ה-15 מופיע ונעלם... מופיע ונעלם... מבלי שניתן להבין איך ולאן. משחק הגמד הנעלם מהווה מעין כרטיס ביקור של המשחקים שלי. זהו שם מסקרן שמגייס את כל רגשות החיבה שיש לנו כלפי הגמדים מהאגדות. מי נעלם? לאן נעלם? אלה שאלות שמעסיקות את כל מי שנתקל בשם והופכות אותו לקליט וזכיר. אנשים ששומעים את השם ועדיין לא מכירים אותי, מנסים לדמיין איך נראה האיש שמאחורי המשחקים. הגמד הנעלם הפך לדמות מוכרת שאכן מקבלת יחס של אישיות חשובה. בשיחותי עם לקוחות וספקים, הגמד מביא, הגמד צריך, הגמד יוצר משחקים חדשים והגמד שואל באיזו שעה מתחיל האירוע וכמה אחים ואחיות יש לכלת השמחה. 

 

שורת המיצוב
משחקי חוויה מגנטיים לאירועים. פשוטו כמשמעו. לגמד הנעלם עדיין אין קטגוריה ברורה להשתייך אליה (כמו משחקי מתנפחים, משחקי קזינו, משחקים אלקטרוניים וכו'). הוא מתבסס על קונספט חדש, ולכן אנשים לא יודעים לחפש אותו. החלטתי לטפח, באמצעות שורת המיצוב המופיעה מתחת ללוגו ובאמצעות פעילות שיווקית שוטפת, את הקטגוריה של משחקי חוויה מגנטיים. אם אצליח, זו תהיה בעתיד מוכרת לרוב מארגני האירועים ותקל מאד את שיווק המשחקים. 

 

דמות הגמד
אייל ימר, מאייר ואנימטור, התבקש לאייר את דמות הגמד הנעלם. דמות שאפשר להתאהב בה, אבל שלא תהיה "חמודה" מדי. שתהיה בה קצת שובבות ואפילו מעט חוצפה, "קצת נושכת". הוא התבקש ליצור דמות אינטראקטיבית, שכן, הגמד תמיד "משתתף" בפרסומים. הוא מחזיק שלטים, מופיע מאחורי לוחות המשחק, מגיח מחלון שעון הקוקיה ומופיע גם בחלק מהמשחקים. 

 

הגמד באינטרנט
בעקבות עיצוב דמותו של הגמד, התבקש אייל ימר לעצב גם את האתר. כמנהל פרוייקטים של בניית אתרים, רציתי אתר שייראה שונה מכל האתרים האחרים. לא אתר סטנדרטי עם כפתורים מלבניים. מצידי, שתהיינה בציור פטריות שעליהן לוחצים כדי לדפדף בין העמודים. כך ביקשתי מאייל. העיצוב של איל, שזה האתר הראשון שעיצב אי פעם, התרומם הרבה מעבר לפנטזיה שלי. האתר הקסום מדבר בעד עצמו. כדי להגביר את חשיפת האתר ואת הערך המשחקי שבו, יצר איל ימר משחק אונליין שמושך ילדים ומבוגרים לשחק בו שוב ושוב.

לאתר האינטרנט אני מוסיף תכנים הקשורים להפקת אירועים. מאחר של"גמד" (כלומר לי) יש מעל 36 שנות ניסיון בתחום האירועים, אני שמח להעמיד לרשות החוגגים את כל הניסיון שצברתי, כדי שיוכלו להפיק אירועים מוצלחים, על פי טעמם. 

 

עיצוב סביבת הגמד
אורן פייט הוסיף לפרוייקט את הלוגו, המחבר בין דמות הגמד לשמו. הוא גם עיצב את כל החומר הפרסומי "ברוח הגמד". סביבת הגמד מזכירה את היערות שבאגדות, אבל באווירה מסוגננת. רמז מספיק לסביבה הקסומה.

 

הגמד נכנס לשיחה
כבר מתחילת הדרך, נכנס הגמד הנעלם לשיחות הקשורות לעסק כאישיות בפני עצמו. הגמד מביא ומתקין, הגמד שואל, הגמד מקבל מיילים ושולח תגובות. אנשים מאד משועשעים מהדמות הציורית שעליה מדברים בגוף שלישי. יש כאלה שאחרי כמה דקות של שיחה שואלים: "אז מי זה הגמד הנעלם שאתה מדבר עליו כל הזמן". אנשים מנסים לדמיין כיצד נראים הגמדים שמפעילים את הגמד הנעלם, וצוחקים כשהם רואים ששניים מהגמדים האלה (שני הבנים שלי) מתנשאים לגובה שמעל 1.90 מ'. אין ספק שהגמד עושה את תפקידו. הוא מעורר סימפטיה וסקרנות ומהווה נושא לשיחה.

bottom of page